Так сталося, що Волинь знаходиться на стратегічно важливих ділянках нашої неньки-країни, і за часів великого СРСР у нас, як, в принципі, і по всій території Союзу, вкладалося немало бабла на розвиток індустрії та супутньої інфраструктури. Відносно невеликий обласний центр, але з такими потужними промисловими гігантами як шовковий комбінат, цукровий, КРЗ , “Іскра”, “Електротермометрія”, пластмасовий, “искож”, завод “Мотор” врешті-решт, з ударними планами розвитку міста :wild: , закладеними в генплані 1977 року, просто не міг обійтися без летовища. Тим паче, що попередній аеродром не міг забезпечувати тогочасні потреби. Ґрунтовий аеродром для легкої авіації (колись – військової, пізніше – сільськогосподарської) знаходився на території, обмеженій вулицею Карпенка-Карого, річкою Сапалаївка, і гіпермаркетом «Там-Там». Згодом територія використовувалась місцевими жителями для городів. На сьогодні це – новобудови 55-го кварталу.

Повертаючись до теми… знайти детальну історію аеропорту в селі Крупа, Луцького р-ну мені не вдалося. Ніхто ним не цікавиться, і нікому він не потрібен. Він, колись надсучасний об’єкт, 25 років тому працював на повну так само, як і військовий аеродром. Відкриття відбулося на початку 70-х, востаннє літак сідав на взлітно-посадкову смугу в 1996 році, а за рік летовище офіційно закрили… Обслуговував він переважно внутрішні рейси. Власний парк складали пасажирські Ан-2. Посадкова смуга, за чутками, розрахована на літаки вагою до 40 тон. Довжина — 1700 метрів. Сумна історія дерибану і тринькання державного майна детально описана у Волинській газеті.

Варто також зазначити, що останній рік досить активно обговорювався варіант реінкарнації споруди в якості запасного аеродрому до ЄВРО 2012. Але далі балачок діло не пішло.

Сьогодні територія підприємства так-сяк охороняється. Охочі туди потрапити, в принципі, можуть домовитись за могорич чи якийсь фінансовий еквівалент і влаштувати, наприклад, весільну фотосесію (прецеденти треш-весілля були =)  ). В літній період злітна смуга використовується парапланами. Наша експедиція на місце обмежилась зовнішнім оглядом території та спостереженням через огорожу, без проникнення на охоронну зону.

Переглянути більшу мапу

20.09.2012 UPD:

Пропонуємо вам переглянути фото зроблені літом, в перервах між польотам на параплані.

А ось знайшов фото за травень 2007 року + декілька зимових фото з інтернету. Видно солідну колекцію АН-2, внутрішній інтер’єр і парадний вхід. До речі, цікавий той факт, що напис “Луцк” з боку ЗПС (для прилетівших) російською, а з боку міста “Луцьк” написаний українською.